söndag 18 mars 2012

Världshistoriens sämsta bandnamn

Vissa av de listade banden har jag hört och tycker är skitbra. Vissa har jag hört och tycker är skitdåliga. Andra har jag inte hört alls. En del har jag ingen som helst aning om vad de spelar för typ av musik.

Gemensamt är att alla har bandnamn som suger. Totalt. Fatalt. Vänligen notera att jag inte modifierat stavningen i något av namnen. Inga tecken har lagts till. Inga smileys har adderats. Inga versaler är ändrade till gemener, och vice versa. Det som står skrivet är vad medlemmarna på fullaste allvar kallar sitt band. Hemskt? Ja.

1-800-ZOMBIE
100DEADRABBITS!!!
66Crusher
777minus111
All Teeth
Anekdoten
At Vance
Bad Steve
The Breeze The Breath
Chaos Con Queso
The Dangerous Summer
D'espairsRay
Degradead
Deströyer 666
Django Django
Does It Offend You, Yeah?
Dot Dot Curve :)
Dragonforce
Dream On, Dreamer
Dungeon Elite [**]
Dynazty
Empty Of Darkness
Enbilulugugal
Engorged Anal Tumor
Enjoy My Bitch!
Essential Genre Obsession
¡Forward, Russia!
Frozen Doberman
G'mork
G.L.A.S.S.
Gameboy/Gamegirl
Gast
GO! With Fourteen O
goto80
Hail!
Hinder
I Set My Pixels On Fire
Jamie's Elsewhere
Joddla Med Siv
Kakkmaddafakka
Knorkator
Lillasyster
Lion's Share
M-.-n
Megadeth
The Monster Goes RAWRR
MyChildren MyBride
N#
Nightwish
oOo
Ornamental Virus
PDF Format
Queen Of The Elves Land
Qwestion
Richard Andersson's Space Odyssey
Satan's Almighty Penis
Steel Attack
Symphony X
This Romantic Tragedy
Two Of A Kind
Universum
Unsexy Nerd Ponies
Viaje A 800
We Butter The Bread With Butter
We Have Band
Xkizofrenia
Yggtyrhyrkkh Hin Dystre
Å
z3r0c00l
Zan-zan-zawa-veia
Zeb Dragon
Zero Degrees Freedom
Zetörhead
Zodiac Ass
:(

Sista punkten på listan var för övrigt inte en kommentar på det som stod ovan. Det finns faktiskt ett band som heter så.

En klassiker som hade varit given att nämna i det här sammanhanget är den mexikanska goregrindtrion som kallar sig Paracoccidioidomicosisproctitissarcomucosis. Men, eh, jag tycker det är ganska coolt att de döpt sitt band till det där. Och, förmodar jag, faktiskt kommer ihåg ordet. Eloger.

Vad ett band ska heta? Förslagsvis Architects, Band Of Heathens, Brutality Will Prevail, Slim Cessna's Auto Club, You Ate My Dog eller Zombiekrig. Förmodligen världshistoriens sex bästa bandnamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar