fredag 25 februari 2011

"The devil's power is the greatest one..."

Det är åtminstone vad de säger. Och med "de" menar jag Ghost. Vet inte varför jag satte en ynklig femma i Close Ups soundcheck när det begav sig. Förmodligen var jag... sur, eller något. Jag vet inte. Inser nu att den förtjänade ett bättre öde. Minst en sexa. Om den borde placeras ännu högre än så låter jag vara osagt.

Det där var avdelningen korrigeringar.

Ikväll nalkas något helt annat. Ett av mina favoritband bland de som kommer från Malmö ställer sig på KB:s scen och framför sin välkomponerade, melodistarka alternativrock. Jag snackar givetvis om Bleek. Det finns ingen ursäkt för att inte dyka upp och supporta denna högst utsökta kvartett. Skulle musiksmaken vara för trångsynt för att uppskatta ett Beatlessound från 10-talet, så bjuds det också på Purified Hatred (metal från Trelleborg), Florin (punkrock från Köpenhamn) och KKPA (trallpunk från Trelleborg). Det blir nog fint, ska ni se.

Tips: öppna ditt Spotifykonto och lyssna på Bleeks sjukt fina debutplatta "I've seen this before but never like this". Eller bara klicka på titeln här bredvid. Den är värd din tid. Höjdarlåtar som "I'll bury you all", "Maps" och "Open up your eyes" får inte under några omständigheter missas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar