söndag 8 januari 2012

"A change would do you good"

Det där med att musiksmaken förändras under åren är ett gammalt, väl konstaterat faktum. Jag ska dra upp ett av många exempel.

Låten nedan snurrade ganska frekvent på något av de programmen på söndagskvällarna där musikvideor av det hårdare snittet vevades när jag gick på gymnasiet. Minns inte om det var MTVs Headbanger's ball eller VH1 Rocks. Det spelar egentligen ingen roll.

Då, när jag fick höra den minst varannan vecka under en längre period, blev jag aldrig såld på den.

Nu, för max en kvart sedan, fick jag ett ryck att spana in videon på nytt.

Och, hör och häpna, nu diggar jag. Som fan. Måste kolla in bandet lite närmare, känner jag.

Bandet är alltså Still Remains och låten heter "Dancing with the enemy". Lyssna och njut.

1 kommentar:

  1. Detta är en av de bästa låtar som gjorts, helt klart. Att ens fått höra den live när de var förband åt BFMV är helt sjukt.

    Synd att de splittrats dock.

    //Soundfeedr.com

    SvaraRadera