måndag 16 april 2012

16 april-peppen!

Är 16 april någon särskild peppdag, egentligen? Vet inte. Tror inte det. Min far fyller förvisso år, det är exakt ett år sedan jag fick se Promise Divine live för första gången och... nej, mer att fira än så finns väl inte. Inte mig veterligen, i alla fall.

Oavsett, så bjussar jag helt omotiverat på en liten fin spellista bestående av låtar som agerat tokpepp för mig den senaste tiden. Det mesta återfinns i kategorin "dansgolvsvåld" eller "rööörrgw", men det finns annat fint också. Som gladlynte Frank Turner.

Klicka här och lyssna. Typ nu. Tack.

Och så, givetvis, en fin liten presentation av de låtar som du måste lyssna på.

Yersinia - Vapenbröder
"Vapenbröder mina, stanna vid min sida".

Yersinia - Hågadalen (krigsidyll del II)
"Vi faller aldrig ensamma, vi kommer alltid tillbaka, om du som drömmer älskar, finns det någonting kvar".

Bastions - Augury
"I am shelved and segregated, struggling to control what I've created".

Leaving Shore - Allt färgas rött
"Slutet är nu nära, det är dags för dig, det är dags att ge upp".

Walking With Strangers - Legends
"You'll be greater than all, you'll be greater than this".

Vånna Inget - Spotta i motvind
"De kan riva varenda mur, men de kan inte lura mig".

Raubtier - Sveriges elit
"Fall ned på knä inför sveriges elit".

Gaslight Anthem - American slang
"I called for my father, but my father had died, while you told me fortunes".

Young Guns - Dearly departed
"I want to be the last thing that you see, be my dearly departed".

Start A Fire - Live to burn
"I just can't get enough, we live to burn".

Silverstein - Replace you
"I said I'd never walk away, but I can't stay here".

Accept - Teutonic terror
"So we ride through the night, with the howling wind at our backs".

Living With Lions - Regret song
"I built you up so high, your head was in the clouds, too bad you didn't look down".

Frank Turner - Photosynthesis
"I won't sit down, I won't shut up, and most of all I will not grow up".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar