fredag 17 januari 2014

"Meet me out in the street"

Fortsätter där jag slutade: Springsteen på Youtube. Här är en av mina absoluta favoritklipp som går att hitta: "Out in the street" i Hyde Park i London 2009. Delen där Springsteen ropar till sig Little Steven, Nils, Soozie och "Big man", en efter en, för att repetera "Meet me out in the street" ger mig alltid gåshud. Särskilt Stevens skrockande. Och publikens mottagande av Clarence. Det är så fint.



Efter det där är allting ett antiklimax. Nästan. Det krävs en sådan självklar höjdare som att Springsteen tar in Paul McCartney på scen för att kunna matcha det. Paul kom in och gästade "I saw her standing there" och "Twist and shout" i London 2012, vilket förstås låter fantastiskt i teorin. Var det lika bra i praktiken? Nej. Det var ännu bättre. Jag var inte där, men det här klippet tillåter mig att dra den slutsatsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar