fredag 31 januari 2014

Till Ulf Lundells försvar

Jag tyckte alla tre avsnitten av Belinda Olssons "Fittstim: min kamp" innehöll mycket intressant, men i debatten som följt har jag egentligen ingenting av värde att tillföra. Det här är därför, högst troligt, det enda jag någonsin kommer skriva i detta sammanhanget.

Jag älskar Ulf Lundell. Han har gjort så mycket fantastisk musik att han kan göra precis vad som helst. Jag kommer ändå älska honom.

I en låt som heter "Mellan havet och rymden" på skivan "Rent förbannat" från 2012 sjunger han följande:

"Kvinnans kärlek, mannens verk
Det sägs att de är fiender för alltid
Det är inget jag kan tro på längre
Det måste vara en kall sanning från en kall tid
"

Det kanske varken gör till eller från. Men, nu vet ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar