fredag 31 december 2010

Önskningarna (2010 del V)

Att placera delen där jag presenterar vad jag önskar inför 2011 här är kanske lite snurrigt. Å ena sidan borde den i rimlighetens namn ligga sist bland episoderna, och jag har minst en kvar att slutföra (avhandlingen av årets skivsläpp). Å andra sidan borde den kanske ha lagts innan jul. Det är väl ändå tomten som ser till att allt detta går i uppfyllelse?

Men strunt samma. Året är slut om elva timmar. Om tolv timmar hoppas jag att listan redan börjat avverkas.

Så, under 2011 vill jag...

...att Wilmer X-återföreningen ska bli permanent.

...uppleva återföreningar av Sepultura, Refused, Isis, Nine Nails, Breach, Broder Daniel, Led Zeppelin, Good Riddance, Ministry, Guns N' Roses och 16 Horsepower. Att ingetdera lär inträffa är en annan femma.

...ha hit The Dangerous Summer, Mastodon, Gallows, Thursday, Architects, Jackson Taylor, Comeback Kid, Aaron Watson, Filter, Your Demise, Kylesa, Against Me!, Alice in Chains, Social Distortion och Alexisonfire på headlineturnéer.

...höra en nysläppt platta av Bob Dylan.

...att Metaltown kompletterar sin uppställning med Threat Signal, Jesaiah, Yersinia, Whitechapel, Fear Factory och Chimaira.

...att West Coast Riot äger rum. Vad är det för trams att den verkar nedlagd inför i år? Sluta tramsa er och boka Gallows, Social Distortion, Sick of it All, The Dangerous Summer, The Offspring, The Bronx, Strung Out och The Gaslight Anthem.

...se Neurosis på scen igen.

...att band som Fuelhead, Enter The Hunt och Vanity Dies Hard ska få styrfart på sina karriärer igen.

...kunna säga att jag sett Motörhead live fem gånger. Det känns fruktansvärt att klockverket stannat vid fyra sedda konserter. Har bokarna på Vega i Köpenhamn kommit av sig?

...att Ulf Lundell ska plocka fram godbitar som "Lazarus", "Omaha", "Bättre tider", "Citizen Kane blues", "När jag kysser havet", "Hon gör mig galen" och "Aldrig nånsin din clown" under Malmökonserten den 18 mars.

...få mina förväntningar uppfyllda av de kommande skivorna från Rise Against, Bullet, The Haunted, Machine Head, Adept, Jesaiah, Calaisa, Baskery, Thursday och Sisters of Mercy. Om de sistnämnda får ut något överhuvudtaget, förstås.

...äntligen se nedläggningar av Rammstein och dagens bluff-Thin Lizzy.

...att Nifelheim ska ersätta Joddla Med Siv på Svedalarocken. Och att alla de senares fans får en spik i foten. Eller två.

Jag räknar kallt med att alla önskningar slår in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar