lördag 29 januari 2011

Året i siffror, finalen (2010 del X)

Det här kommer bli den sista delen i min gravt försenade och långsamt framåtgående krönika över musikåret 2010. Efter den utmattande genomgången av skivsläppen tänker jag avsluta med lite lättsamma räkenskaper.

Kort och gott, som rubriken antyder - det är året i siffror som gäller. Varken mer eller mindre.

Antal...
...sedda konserter: 144st

...hörda, årsaktuella skivor: 300st

...skivrecensioner signerade undertecknad: 68st

...liverecensioner signerade undertecknad: 35st (här räknas inte festivalreportage in, och inte heller är samtliga 35 publicerade)

...genomförda intervjuer: 44st

...städer som konsertsammanhang fört mig till: 7st (Malmö, Köpenhamn, Lund, Göteborg, Helsingborg, Svedala, Stockholm)

...olika konserställen jag besökt under året: 18st

...besök på stamstället KB: 16st (de gånger man besökt nattklubben på samma ställe är så klart inte medräknade)

...gånger jag sett det band jag sett flest gånger under året: 4st (Adept)

Det där var egentligen allt. Dags att lämna 2010 och kasta sig huvudstupa in i musikåret 2011. En genomgång av de tio bästa januarisläppen kommer snart. En månad senare är det dags för februarisläppen. Sedan - marssläppen. Därefter... ja, ni hajar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar