fredag 21 februari 2014

Jag älskar Bruce Springsteen. Och jag älskar AC/DC. Av alla artister som jag i dag fortfarande lyssnar åtminstone någorlunda aktivt på är de två de som jag gillat längst, tillsammans med The Beatles, Creedence Clearwater Revival, Iron Maiden, Motörhead, Dave Edmunds, Deep Purple, Mott The Hoople och någon till som jag inte kommer på just nu.

Men när jag fick läsa om att Bruce Springsteen börjat spela "Highway to hell" live blev jag misstänksam. Varför, liksom? Det kan väl inte bli bra. Men, jo. Titta nedan. Det är fantastiskt. Max Weinberg är chef. Vilket sväng och vilket driv! Bruce, nästa gång du kommer hit och spelar, så kan du väl köra "Highway to hell" i stället för "Shackled and drawn" eller "Waitin' on a sunny day"? Snälla?

För övrigt är Nils Lofgren en bättre gitarrist än Bruce själv, Steven Van Zandt och Tom Morello. Vill bara ha det sagt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar