tisdag 26 oktober 2010

I förbifarten

För att göra slut på eventuella spekulationer; Dark Tranquillity sparkade stjärt när de befann sig i Malmö igår. Lite snopet att "Punish my heaven" ströks ur setlistan kvällen i ära. I övrigt hänvisar jag hit.

Två detaljer i sammanhanget. Avatar öppnade kvällen, och jag kan konstatera att materialet från deras självbetitlade platta suger ännu mer live. Synd. Tidigare har jag alltid haft ett gott öga för livebandet Avatar. Inte nu längre. Och Insomnium? Schysst musik, men inte direkt optimal för scenformatet. Och dessutom var det mer förinspelad musik än live. Och folk gnäller på Dead By April...?

I alla fall, låter nya Hardcore Superstar-plattan snurra just nu. Ska ju snacka med Vic Zino i morgon. Kan vara bra att känna till agendan i förväg, liksom. Innan dess ska jag diskutera stonerturnéer med Andreas Bengtsson i grymt underskattade Deville. Det blir grymt.

Torsdag och fredag? The Gaslight Anthem respektive Watain. Båda på KB. Det kommer bli hur coolt som helst, det vågar jag lova.

Funderar också om det kan vara värt att ta sig till Vega på lördag och kolla på Spleen United. Det kan nog bli en fet tillställning, det där. Biljetterna är emellertid på väg att sälja slut. Oh well, vi får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar