tisdag 17 september 2013

Brainstormad inköpslista

Alldeles nyss satte jag timern i min mobiltelefon på två minuter och bestämde mig för att brainstorma fram så många skivor som möjligt under den tiden, skivor av karaktären "som du måste ha hört innan du dör". Det här var vad jag fick fram:

Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club
Miles Davis - Bitches brew
James Brown - Hell
Buddy Holly - Buddy Holly
Eddie Cochran - The Eddie Cochran memorial album
Nine Inch Nails - Ghosts I-IV
Depeche Mode - Violator
Labelle - Nightbirds
Marvin Gaye - What's going on
Bob Dylan - Highway 61 revisited
Grateful Dead - Live/Dead
Jerry Lee Lewis -- Live at the Star Club, Hamburg
Frank Sinatra - In the wee small hours
Rubén Gonzalez - Introducing... Rubén Gonzalez
Aretha Franklin - I never loved a man the way I love you
Beatles - A hard day's night
Laura Marling - Once I was an eagle
Duffy - Rockferry
John Coltrane - A love supreme
Kenny Burrell - Midnight blue
Green Day - Dookie
Tool - Lateralus

Jo, förresten, Close-Up-båten avverkades häromdagen. Episkt värre, givetvis. I synnerhet Bombus och The Resistance bjöd på knäckande bra spelningar. Och en annan pendlade mellan salongsberusning, dyngfylla och bakfylla trettio timmar i sträck. Ungefär. Om du träffade mig på båten och jag sa något dumt ber jag om ursäkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar