lördag 20 augusti 2011

Bara så där, årets tjugofem bästa plattor

Jag har varit dålig på att följa min avsikt. Nämligen att avsluta varje månad med en topp tio över dess bästa skivor. Juni, juli, augusti (hej, Gyllene Tider!) saknas. Oroa er inte, tre listor i ett och samma inlägg ska komma när augusti nått sitt slut.

Men bara så där, helt random, har jag tänkt lista de tjugofem bästa plattorna från i år jag hittills hört. Vissa av dem är släppta, andra inte. Strunt samma. Jag har hört dem, och jag älskar dem. Därför har jag all rätt i världen att lista dem.

Och som vanligt när det gäller rangordning - ta det med en vagnlast salt. Det är inte så jäkla lätt att avgöra om en skiva ska vara på plats sexton eller sjutton.

Men så här blev det, i alla fall.

1. Adept - Death dealers
2. Architects - The here and now
3. Atlas Losing Grip - State of unrest
4. Suicide Silence - The black crown
5. I Am Hunger - Odium
6. Foo Fighters - Wasting light
7. Mastodon - The hunter
8. Thursday - No devolucion
9. Times of Grace - The hymn of a broken man
10. Social Distortion - Hard times and nursery rhymes
11. Machine Head - Unto the locust
12. Chemical Vocation - Write this moment
13. Funeral Party - The golden age of knowhere
14. Last View - Hell in reverse
15. Sum 41 - Screaming bloody murder
16. You Ate My Dog - Like torches
17. All Time Low - Dirty work
18. Melody Club - Human harbour
19. Slowlife - Suicide lullaby
20. Slim Cessna's Auto Club - Unentitled
21. Chimaira - The age of hell
22. Band of Heathens - Top hat crown & the clapmaster's son
23. Invasionen - Saker jag sagt till natten
24. Morbid Angel - Illud divinum insanus
25. Primordial - Redemption at the puritan's hand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar