tisdag 23 november 2010

Carpe diem

Låt mig ge er ett exempel på en trevlig situation:

Du har precis ställt dig i KB:s foajé och är redo att ge fram plåten till aftonens fyrhövdade konsert när en annan anställd på konsertstället går fram till dig.

- Till imorgon. Välkommen, säger han och trycker en biljett i din hand.
- Öh... tack, säger du en smula förbryllat.
- Det är bara att komma, säger han och du inser att du precis lagt nävarna på en gratis biljett till en konsert kvällen efter.

Det, mina damer och herrar, är en trevlig situation. För priset av As I Lay Dying, Heaven Shall Burn, Suicide Silence och Adept får du Job for a Cowboy, Annotations of an Autopsy och Trigger the Bloodshed på köpet. Angenämt, som de säger.

Låt mig gå igenom de sju spelningarna i spelordning:

Dag 1:

...Adept levererar som vanligt helt monstruöst bra. Nya låten "The lost boys" bådar gott inför nästa platta.
...Suicide Silence har jag aldrig gillat på skiva, men på scen fungerar det grymt bra. Mitch Lucker är en grym frontman och jag kan inte hålla mig från att mosha tills ryggen känns knäckt.
...Heaven Shall Burn går på scen i röda skjortor och stora leenden. Stabil spelning, men jag saknar "Armia" bland låtarna.
...As I Lay Dying gör mig något besviken med en seg och trött insats. Det blir aldrig dåligt men aldrig särskilt bra heller. Ganska mediokert.

Dag 2:

...Trigger the Bloodshed har en sångaren som liknar och känns lika osympatisk som Leo Johnson i "Twin Peaks" och en basist som ser ut att ha rymt från Backstreet Boys. Men de är tyngst i turnépaketet och gör kvällens bästa spelning.
...Annotations of an Autopsy är grymt bra på skiva men på scen är det inte mer än fyra tjockisar och en pinnsmal trummis som manglar breakdowns i midtempo. Dåliga låtval och oengagerad insats.
...Job for a Cowboy är lika tråkiga som de brukar vara. Noll variation whatsoever. Uttråkning deluxe. Fast The Crown-covern "Total satan" är bra.

All in all - mycket metal på två dagar. Tungt och bra.

Imorgon blir det andra tongångar. Då är det ilsken hardcore á la Raised Fist som står på agendan. Det kan bli hur bra som helst tror jag. Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar