måndag 7 oktober 2013

Dagens diskussionsämne

Varsågod, en fråga du kan fundera på länge och sedan diskutera med dina vänner och bekanta:

Du har begått något slags hemskt brott och är dömd till döden. Du ska avrättas i den elektriska stolen. Din sista måltid har du valt, ätit och njutit av. Innan du ska spännas fast i stolen får du lov att se en sista film. Vilken film som helst. Den kan vara hur svårtåtkomlig och obskyr som helst. Det kan vara en fem minuter lång kortfilm lika väl som den sju och en halv timme långa "Sátántangó". Trumvirvel - vilken film väljer du?

Själv hade jag krävt att få se "Anchorman: the legend of Ron Burgundy" en sista gång. I en sådan situation tänker jag mig att komedier får företräde, och jag ser hellre en som jag vet är svinkul än en jag aldrig sett förr. Dessutom är filmen "bara" en och en halv timme lång. Sitter man och väntar på att dö lär det vara rätt ångestladdat om man ska sitta sig igenom en seg mastodontfilm på fyra timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar