måndag 28 oktober 2013

Någon gång i somras fastnade jag för svensk-australiska duon Say Lou Lou. Musiken är luftig, suggestiv och lättviktig rent ljudmässigt - tyngden finns i atmosfären. Då hade de bara släppt tre låtar: "Fool of me", "Maybe you" och "Julian", allihop värda sin vikt i guld. I augusti gjorde de en alldeles för kort, men stundvis underbart bra spelning på Malmöfestivalen. Den recenserade jag här.

För drygt en månad sedan gav de ut en cover på Tame Impalas "Feel like we only go backwards". Har ingen koll på det bandet och kan inte påminna mig om att jag hört originallåten. Blir inte så värst peppad på att spana in den heller. Say Lou Lous version räcker gott och väl.



Förra veckan släppte duon ytterligare en låt: "Better in the dark", som är minst lika bra som sina tre föregångare.



Nu längtar jag efter att Say Lou Lou ska spela in och dela med sig av "Everything we touch", en låt som de plockade fram på Malmöfestivalen och som var spelningens absoluta höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar