onsdag 9 mars 2011

En ny Sharkbait-turné är på gång

I höstas gav sig Yersinia, Walking With Strangers, Aim For The Sunrise och Chastise på att förgylla ett antal svenska städer under några helger. Minns den stundvis dunderbriljanta kvällen i Lund, där samtliga inblandade gjorde hyvens insatser, även om det var klar klasskillnad mellan Yersinia och de andra.

Nog om den förra upplagan, nu är det dags för en ny helgturné under samma banér - Sharkbait Tour. Den här gången ser uppställningen ut som följande:

You Ate My Dog
Aim For The Sunrise
Promise Divine
Miss Grace
Drive Like Red
Heading Back Home

Jag skulle ljuga om jag sa att jag har järnkoll på alla sex grupper, men You Ate My Dog har med "Like torches" släppt en av årets hittills vassaste alster och Aim For The Sunrises fjolårs-ep "The bigger picture; hope" visar upp ett sanslöst lovande band. Och Promise Divines självbetitlade ep har sina grymt ljusa stunder.

Sammanfattningsvis - missa inte! Själv kommer jag ta mig till Lund den 16 april. Övriga datum hittar du på affischen nedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar