söndag 17 april 2011

Andhämtningspaus

Jo, en sådan är jag mitt inne i. Än så länge har det varit en relativt aktiv helg, och den är inte slut än.

Fredag - då står det självklart alkoholintag på agendan. Hemmafest i Klågerup. Trevlig afton, om än inte revolutionerande. Tog mig hem runt ett-tiden. Det är på tok för tidigt, jag vet. Men jag hade grejer dagen efter att spara energi åt.

Så är det då alltså lördagen den sextonde april 2011. En dag späckad med möjligheter, händelser. Joan Baez spelar på Konserthuset i Malmö. Hoffmaestro sätter Swedbank Stadion i gungning. Dalai Lama sprider lugn i Lund tillsammans med Lars Winnerbäck. Det är Record Store Day världen över. Sharkbait Tour gör ett stopp i Lund. Och mycket mera, som jag säkert missat.

Vad jag väljer att ägna dagen åt? De två sistnämnda alternativen, förstås. Dagen inleds med turer till Rocks, Musik & Konst och Folk Å Rock. En del nyförvärv till samlingen blir det. Däribland nya Slim Cessna's Auto Club-plattan, Amon Amarths dito, "Low estate" av 16 Horsepower och Khomas "A final storm".

Sedan - Södervärn, buss 130, promenad på Bankgatan i Lund, Hemgården, minifestivalen Only The Beginning, Sharkbait Tour, Briana, Worth A King's Ransom, Six Million Ways, Heading Back Home, Miss Grace, Drive Like Red, Promise Divine, Aim For The Sunrise, You Ate My Dog och hemfärd.

Jag har för avsikt att skriva en saftig genomgång av kvällens band under veckan. Håll till godo. Tills vidare kan ni surfa in på min twitterkanal och läsa vad jag tweetade under kvällen. Det blev en ganska flitig rapportering, om jag får säga det själv.

Ikväll står det ett nytt besök i Lund på agendan. Dropkick Murphys spelar, men minst lika coolt är att Sick Of It All agerar direktsupport. Devil's Brigade och Misconduct ska visst också uppträda. Det kan bli en kul söndag, helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar