söndag 24 april 2011

Påsk är överskattat

True story! Ägg? Usch. Sill? Fy. Nubbe? Ge mig en riktig shot istället. Påskgodis? Äh.

Så här firar jag påsk 2011:

Skärtorsdagen - spelning med Soilent Green och Today Is The Day på Debaser i Malmö. (Recension, andra halvan av inlägget).

Långfredagen - utekväll och fylla.

Påskafton - Sick Of It All-konsert i Köpenhamn. (Recension).

Påskdagen - recensionsskrivande, intervjutranskriptioner, artikelutkast, fryst färdigmat från Familjen Dafgård och - om jag har tur - någon schysst film.

Annandag påsk - Atlas Losing Grip-intervju.

Lite hastigt raljerande om dominansen som Lou Koller, Pete Koller, Craig Setari och Armand Majidi stod för igår kan vara på sin plats.

I Lund, när de öppnade för Dropkick Murphys, såg man vad de var kapabla till. Att vinna över en oengagerad publik som inte är där för att se hardcorepunk, i en handbollshall, kräver sina män. Om man då placerar kvartetten på en scen i Köpenhamn, i en liten, tät rocklokal och framför en dansk publik som firar lönehelg - vad blir då summan? Totalkross. Mangel. Den överlägset bästa konsert jag sett hittills i år.

Tycker nästan lite synd om danskarna i Straight To Your Face, som agerade förband. Bra band, schysst insats, men sådant försvinner genast ur ens sinne om Sick Of It All går på efteråt.

Jag säger då det. Läs mer på Muzic.se. Sick Of It Alls låtlista var för övrigt högst angenäm.

Beskåda:

Good lookin' out
Death or jail
Uprising nation
The divide
America
Built to last
Goatless
Step down
A month of sundays
Busted
Disco sucks fuck everything
Just look around
Sanctuary
Take the night off
Waitin' for the day
My life
Injustice system
Machete
Braveheart
Scratch the surface
Us vs. them

Igen - jag säger då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar