lördag 23 april 2011

Bakfyllepepp

Jo, det blev ett antal drinkar för mycket igår. Kan åtminstone trösta mig med att de flesta intogs på förfest, snarare än att KB:s bar fick tömma mina fickor - plånboken mår alltså relativt bra idag.

Tack och lov.

Men det finns inget som en kanna kaffe, en snuspuck och lite regelrätt sjusovande inte botar. Nej, addera en fet playlist bestående av Sick Of It All-material, och jag är på banan igen.

För ikväll ska NYHCs flaggskepp numero uno (jo!) drabba samman med The Rock i Köpenhamn. Obligatorisk närvaro, minst sagt. Kvartetten gjorde en alldeles strålande insats som förband åt Dropkick Murphys häromsistens, men nu ska de förpassas till en lämpligare miljö. Alltså en som inbegriper headlinerposition, liten klubblokal, lördagskväll, lönehelg, Köpenhamn, peppade danskar - det ska mycket till för att detta inte ska bli årets grymmaste konsert.

I övrigt? Ptja. Kan på nytt tipsa om det briljanta bandet Funeral Party, från Los Angeles-förorten Whittier. Börjar det inte rycka i benen när partystartaren "New York City moves to the sound of L.A." går igång, då är det något fel på dig. Faller du inte för gitarrslingorna i "City in silhouettes" bör du se över ditt liv. Och så vidare.

Men om du mot förmodan inte diggar en tokgrym hybrid av postpunk, disco, indierock och Mars Volta-röj, kan du åtminstone styra kosan mot Funeral Partys Facebook-sida. Där kan du titta in i deras loggfotoalbum. Finns några riktigt stiliga naturfoton där att tappa hakan inför.

Bara mitt lilla tips.

Nej, nu får det räcka. Min kurering är inte klar än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar