fredag 13 maj 2011

Inför helgångesten

Det var det märkligaste. Såg att ett inlägg jag författade igår om briljansen hos The Band Of Heathens och deras Malmöspelning i onsdags har försvunnit. Och att den uppdaterade "Bäst just nu"-listan inte längre var uppdaterad. Nåja. Det är den nu, i alla fall. Och angående bandet av hedningar, så kan ni läsa ett längre konstaterande här.

Så är det alltså helg. Nej, någon dekadens blir det inte för min del. Ni som väntar er fylletweets kommer vänta förgäves ikväll. Är nämligen pank som en kyrkråtta. Det är illa. Har inte ens råd med en ny snuspuck eller ett ciggpaket. Räknar att jag har ungefär en halv dosa av det förstnämnda och sex pinnar av det sistnämnda. Och det ska räcka till nästa gång jag inkasserar kosing. När det blir? Ingen aning. Jag hatar mitt liv just nu.

Tur då att det finns faktorer som gör det hela så mycket lättare. Exempelvis det helt fantastiska Västeråsbandet Shallow Sense. Rekommenderar att du lyssnar på deras senaste ep "It's a lie that time can heal" på Spotify. Eller att du knackar dig in på deras hemsida och laddar ner den. Oavsett vilket - du måste höra't. I synnerhet om du gillar Hurts, M83, sentida Kent, Radiohead och en massa annan kvalitet. Äh, vad fan. Även om dina mesta musikaliska ytterligheter stavas Napalm Death och Wormrot måste du lyssna på kvartetten. Säger du nej till bandets läckra elektronikpop är du faktiskt dum.

Nu då? Vet inte. Ska nog lyssna på Shallow Sense hela kvällen. Kanske hinner jag slänga in Svante Thuressons nya platta i spelaren också. Jag lär inte lämna huset, i alla fall. På en fredag. Ja, det suger.

Och imorgon är det lördag. "Istället för musik: förvirring" får i det här fallet parafraseras till "Istället för fest: släktfest". Jo. Släkt och dylikt kommer hit för att fira undertecknads tjugoårsdag. Nästan två veckor senare. Det ska nog gå bra. Om inte annat för att jag tänker låta cd-växlaren mata oss med Adept, Chemical Vocation, Aaron Watson och Band Of Heathens. Det ska nog gå bra.

Det ska nog gå bra, ska ni se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar