torsdag 12 maj 2011

Om bandet som består av hedningar

Hej, kära vänner. Idag vill jag bara ha sagt vilket fantastiskt band The Band Of Heathens är. Och vilken otrolig spelning de gjorde på Babel igår. I stark konkurrens av Sick Of It All på The Rock i Köpenhamn och Slim Cessna's Auto Club på Babel kan det vara det bästa jag sett i år.

Utan tvekan.

Ett längre, ganska intetsägande raljerande om spelningen finns att läsa här.

Och setlistan såg ut så här:

Wilson and Otis
Look at Miss Ohio
Jenny was a keeper
Free again
What's this world
The hanging tree
Ain't no more cane
Gris gris satchel
Talking out loud
Shine a light
Medicine man
Enough
I ain't running

Jackson station
Gravity

Ingen "Don't call on me". Ingen "This I know". Ingen "Hurricane". Ingen "Hey rider". Ingen "L.A. county blues". Ingen "Heart on my sleeve". Ingen "Nine steps down". I vanliga fall skulle jag bli ganska tvär över att nästan alla mina favoriter slopades ur setet. Men istället är jag i sjuk extas över hur bra spelningen var. Det säger en hel del om bandets förträfflighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar